maandag 9 september 2013

Spelen met je eten

Toen ik een tijdje terug de tv serie "obsessions" op uitzendinggemist keek was ik het met de meeste obsessies wel eens.

Winkelen in Singapore, totale waanzin!
De lichte huid die mensen uit India graag willen, en wat ze daarvoor over hebben, gestoord!
Karaoke gekte op de Filipijnen, karaoke is leuk, maar je kunt ook te ver gaan! 

Maar van een uitzending snapte ik niet helemaal wat daar nu precies de obsessie was.
Het gaat hier om de uitzending over Kawaii! (kawaii is een Japans woord dat zoiets als lief of schattig betekend. Maar het is meer dan dat. Het is een way of living) 


Want het is toch gewoon heel erg leuk om fotostickers te maken?
Tassen te hebben van Astroboy.
Hello Kitty dingetjes te verzamelen. 
Lolita kleertjes te dragen. 

Oke, ik geef toe, ze slaan er  in door. Maar een klein beetje Kawaii? Ik snap niet wat er mis mee is. 

Ik opperde toen al dat ik misschien stiekem een beetje Japans ben. Het is niet voor niets dat Japanse kenissen me verwonderd afvroegen waarom ik Nederlands was, en in hun ogen wel gevoel voor stijl had! (ik moet zeggen dat ik toen wel iets meer Lolita door het leven ging dan nu) 

Goed, zo heel erg ben ik er nu ook weer niet mee bezig, dus ik vergat mijn vermeende Japanse roots. Al dan niet in vorige levens opgedaan. Totdat ik op Facebook de foto's van mijn zusje bekeek en daar her first "bento" tegen kwam. 

Bento is een soort uber creatieve manier van lunchtrommeltjes vullen, vol met heel erg kawaii hapjes. Dat moest ik ook kunnen. Dus na het bekijken van wat youtube filmpjes besloot ik de keuken in te gaan. 

Met dit als resultaat! 


Uber cute, uhhh ik bedoel natuurlijk Kawaii lieveheerstbeestje

Uiltje


Op Facebook kreeg ik meteen het verzoek of iemand bij me in de leer mocht. Maar ik vrees dat ik daar zelf eerst nog een heleboel voor moet leren. :) :) :)



2 opmerkingen:

  1. Oh wat kawaii! Haha ik vind het een heel leuk woord en ik vind het echt hele schattige dingetjes!

    BeantwoordenVerwijderen