vrijdag 14 maart 2014

Hoe dingen soms hun doel voorbij schieten

Mijn hoofd zit zo vol met de teambuilding avond van gisteren dat ik eigenlijk nergens anders over kan denken. Maar er over schrijven mag niet, want het zou binnenskamers blijven. Dat is frustrerend want wat er gebeurd was helemaal niet eerlijk. Iedereen moest iets positiefs zeggen en iets waar je tegen aan loopt over elk van je collega's. Bij een van mijn collega's is het vooral lastig dat zij precies het tegenovergestelde van mij is. Waar ik ben opgevoed met het idee dat niets gek is, en dat eigenlijk alles moet kunnen (mits je niemand schaad), is zij heel nuchter en "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg". Dat is helemaal niet erg, dat doet ook niets af aan haar kwaliteiten als pedagogische medewerker. Maar lastig is het soms wel. Mijn locatiemanager die de teambuilding leidde vond echter dat ik dat niet mocht vinden. Of misschien mocht ik dat wel vinden, maar ik mocht niet vinden dat dat invloed had.

Voor de rest mocht iedereen alles over elkaar vinden. En ook over mij mochten dingen gezegd worden die ik in dit verband niet herkende, maar waar ik in ieder geval wel van probeerde te begrijpen wat de ander bedoelde. Maar mijn gevoel werd van tafel geveegd, dat mocht niet bestaan. Dat speelde zich alleen in mijn hoofd af. Al speelt het zich alleen af in mijn hoofd, dan nog bestaat het dus. Dan nog verdiend het aandacht even als de dingen waar andere collega's tegen aan lopen aandacht verdienen.

Nee, deze teambuilding heeft niet het resultaat gehad dat de locatie manager voor ogen had, namelijk dat we vanaf nu met elkaar communiceren over waar we tegen aan lopen met en bij elkaar. Het heeft er voor gezorgd dat ik me heel diep terug trek in mijn eigen schulp. Op mijn eigen eilandje. Want open minded zijn is niet de norm in het team. Dus zal ik voortaan ook maar zogenaamd geschokt reageren op alles dat afwijkt. En om het hardst roepen dat dingen toch wel echt heel raar zijn. *

*natuurlijk zal ik mezelf niet echt zo verloochenen. Maar ik zal mezelf ook niet heel snel meer uitspreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten