donderdag 16 mei 2013

WOT Koffie

Er zijn mensen die er bij zweren, het gretig innemen om te kunnen functioneren alsof het een drug is waar ze verslaafd aan zijn. Liefkozende noemen ze hun bakkie leut het zwarte goud.
Ik snap daar helemaal niets van, ik lust namelijk geen koffie! Mij maak je niet blij met Coffee Company of Starbucks, nu ja, wel als je me hun warme chocolademelk aan bied, die nog echt met melk gemaakt word, en dan een scheutje hazelnootsiroop erdoorheen, slagroom erop en ik ben gelukkig. Dan kan ik weer een maand of drie vooruit.



De Gitarist denkt daar anders over, die ik gek op koffie. Heeft hele theorieĆ«n over hoe je het beste koffie kunt zetten en welke malingen en merken voor welk apparaat het meest geschikt zijn. Zo heb ik dus wel een hele collectie koffie in huis en een percolator want die zijn klein en nemen niet zoveel ruimte in beslag. Leuk voor als er bezoek komt. Bovendien vind ik ze er ook wel charmant uit zien. Zo'n potje heeft wel iets weg van een theepotje. En van thee en theepotten hou ik dan weer wel, heel erg veel zelfs!



Overigens vind ik koffie dan weer wel lekker ruiken. En als ik deze leuke gekleurde percolator familie spot vind ik het bijna jammer dat ik geen koffie drink. Gelukkig heb ik ook een hele familie hele leuke theepotten om het leed te verzachten!

Foto: percolators www.allesinwonderland.nl

1 opmerking: