zondag 13 november 2011

Leven zonder impact

De No impact week zit er weer op.
Mijn conclusie?  Helemaal leven zonder impact en dat leven dan ook nog eens een beetje leuk houden is aan mij niet besteed. Ik vind het niet erg om met een dekentje op de bank te zitten in plaats van met de verwarming aan. En heus ik wil mijn best wel doen om alleen het licht aan te hebben in de ruimte waarin ik ben. Of de stekkertjes van apparaten die ik niet gebruik uit het stopcontact trekken. Ook wil ik heus wel consuminderen. En echt ik vind het niet erg om de computer eens iets vaker uit te zetten zodat ik meer tijd heb voor Yoga, meditatie, of andere hobby’s. Vlees eten doe ik al niet. En autorijden doe ik ook al niet, sterker nog, ik heb niet eens een rijbewijs. Ook wil ik best minder eten onderweg kopen en gewoon thuis een boterhammetje smeren of een thermoskannetje met thee mee nemen. Maar nooit meer iets kopen gewoon omdat het leuk is? Altijd alleen maar kopen wat je echt nodig hebt? Nooit meer een materieel cadeautje kopen? Altijd vragen om onverpakte producten en dan zelf bakjes mee nemen waar deze producten in mee genomen kunnen worden? Het gaat me voor nu nog net iets te ver. Misschien kom ik ooit nog op een punt dat ik het roer radicaal om wil gooien. Dat ik afstand wil nemen van al mijn gemakken en pleziertjes. Maar nu ben ik gewoon nog te gesteld op mijn tijdschriften, spulletjes en mooie kleertjes. Deze week heeft me geleerd wat ik makkelijk vond, maar ook laten zien waar mijn grenzen liggen. Ik ben blij dat ik het project heb weten vol te houden. Voor volgend jaar heb ik al grootse plannen om de week ook op mijn werk (een buiten schoolse opvang) te introduceren. Op de leuke blogs die ik via dit project gevonden heb ga ik vast genoeg inspiratie op doen om ook voor de kinderen leuke activiteiten te verzinnen waardoor zij bewuster met de aardbol omgaan. En natuurlijk ik zal ook echt wel dingen mee nemen mijn dagelijks leven in. Maar nu ga ik even heerlijk zinloze spelletjes spelen op Facebook, gezellig kletsen op Twitter, dansen voor mijn Wii en al die andere dingen die energieslurpend zijn, maar mijn leven wel net even dat tikkeltje leuker maken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten