vrijdag 11 november 2011

Elektrische apparaten waarvan ik niet denk dat ik vier dagen zonder kan

Om de No impact dag van gisteren goed te starten heb ik van te voren drie lijstjes gemaakt. 10 dingen die je zonder elektriciteit kunt doen. Elektrische apparaten waar ik best vier dagen zonder kan en Elektrische apparaten waar ik niet van denk dat ik ze vier dagen kan missen. Ik zal eerst mijn lijstjes als aparte blogs publiceren en daarna mijn ervaringen delen.


Lijstje 3


Elektrische apparaten waarvan ik niet denk dat ik vier dagen zonder kan


1 Mijn telefoon, dit is mijn wekker, mijn horloge, mijn fototoestel en mijn verbinding met de buitenwereld


2 Mijn laptop, ik ben lichtelijk verslaafd aan internet. Als ik bij de Gitarist ben lukt het me aardig om het zonder te redden. Internet gaat daar steeds vaker ook op mijn telefoon uit. Maar als ik 's avonds thuis kom is het zo'n gewoonte geworden om even te gaan computeren en er vervolgens de rest van de avond niet meer achter vandaan te komen. Ik wil na de No Impact Week dan ook een avond per week computer en tv loos door gaan brengen. En alle dingen die ik daardoor extra kan doen natuurlijk delen op dit blog.


3 Mijn boiler, ik streef ernaar deze niet meerdere keren per dan aan te zetten en genoegen te nemen met ongeveer een half uurtje warm water per dag, maar damn, wat ben ik gesteld op dat halve uurtje warm water! 


4 Mijn gasstel, koken op een vuurtje in de tuin gaat me net iets te ver, bovendien denk ik dat mijn (boven) buren het niet heel erg op prijs zouden stellen


5 Mijn combi magnetron, nu ja misschien dat ik het vier dagen zonder vol houd, maar heel veel langer? Ik weet het niet hoor!


6 Mijn waterkoker, serieus ik kan de hele dag door thee drinken! Vier dagen zonder terwijl ik niet aan het kamperen ben? Denk niet dat dat lukt.


7 Verlichting, ik betwijfel trouwens of kaarsen zoveel beter zijn, kaarsen moeten ook ergens gemaakt worden, neem niet aan dat kaarsvet op een hout vuurtje gesmolten word en de kaarsen vervolgens lopend naar de winkel gebracht worden. En dan nog de roet en rook die vrijkomt bij ontbranding, hoe goed kan dat voor het milieu zijn?


8 Mijn koelkast, ik las tips over je spullen buiten of tegen een raam aanzetten om ze koel te houden, maar ik geloof dat ik me dan te veel zorgen zou maken of alles wel echt houdbaar blijft.


9 Mijn wasmachine, ooit schreef ik een ode aan mijn wasmachine, als ik denk aan alle tijd en blaren die mijn wasmachine me bespaard kan ik alleen maar heel erg gelukkig worden. Mijn wasmachine is misschien wel mijn meest favoriete huishoudelijke apparaat 


10 Ik kan geen tiende apparaat waar ik niet zonder kan bedenken, dat is vast een goed teken, ergens! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten