dinsdag 4 februari 2014

Ik eer de Godin....

Ik eer de Godin omdat
Zij de lucht is die ik inadem
Het vuur in mijn hart
Het water in mijn lijf
En de aarde onder mijn voeten

Ik eer de Godin omdat
Zij een stukje van mij is
En van jou
En van jou
En van jou

Ik eer de Godin omdat
Ik het goddelijke wil zien
In jou, in mij
In iedere man of vrouw
Nog ongeboren, in het nu of in het zomerland

Ik eer de Godin omdat
Zij mij is
En ik haar
Ja wij zijn eenzelfde
Verbonden en uniek

Daarom eer ik haar
Daarom eer ik jou
Daarom eer ik mij

Ik trek haar aan als een jas
Draag haar als een tweede huis
En verwerp haar alsof ik een puber ben
Die het zelf ook wel kan, weet, en snapt

Ik rebelleer
Ik val en sta weer op
Om vervolgens weer op mijn bek te gaan
Ik omhels haar en duw haar van me af

En zij ziet hoe ik val
Ziet hoe ik sta
Ziet hoe ik mijn stenen werp
Ze is geduldig, liefdevol, laat mij begaan
Wiegt mij in haar armen, en laat mij los

Ja, ik eer de Godin omdat
Zij mijn moeder is, mijn zusje
Mijn vriendin, het kind dat bedelt om aandacht
Maar ook het kind in mij
Ze is de heilige maagd en de hoer
Zij is onverwoestbaar en sterk
Zij is iedere vrouw,
iedere man, ieder kind
Alles en niets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten