woensdag 4 januari 2012

House

"Heb jij een hekel aan house?", vraagt de DJ.
Even weet ik niet wat ik met deze vraag aan moet, zie ik er soms uit alsof ik het niet naar mijn zin heb? Is mijn outfit grandioos mislukt? Zijn de roze hakken toch niet goed?
"Nee hoor, helemaal niet", antwoord ik met een brede lach en een zwaai van mijn glow in the dark toverstokje.
De DJ bied me een slokje van een of andere sterke drank aan, netjes in het dopje gegoten. Als iedereen een nipje van de toverdrank heeft gekregen klimt hij over het hek, wij mogen daar niet komen.

Op de dansvloer denk ik na over het gesprekje. Waarom vroeg de DJ of ik een hekel aan house heb? Zou hij mijn antwoord geloofd hebben? Oke ik weet niets van house na de jaren 90. Maar ook ik heb gedanst op 2 unlimited en Dj Paul Elstak en later gingen de voetjes ook op Tiesto van de vloer. Misschien heb ik nooit vet staan raven, maar op Gothic feestjes weten ze elektronische muziek vaak ook wel te waarderen. 

Terwijl ik dit sta te overpeinzen komt de vriendin van de DJ op me af en schreeuwt in mijn oor of ik wel vaker naar house feesten ga. Ik schud ontkennend, begin nog over Cybergothic, maar dat word me niet in dank afgenomen. Hoe durf ik cybergoth dat zijn oorsprong in de hardcore house vind te vergelijken met house. Ik geef het op, kennelijk ben ik de vreemde eend in de bijt. Het kan me eigenlijk niet eens zoveel schelen. Misschien moet ik hier gewoon niet zoveel achter zoeken, gewoon niet zoveel denken. En op mijn roze hakken dans ik tot in de vroege uurtjes. 



2 opmerkingen:

  1. Zij weten schijnbaar niets van Cyber!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de elektronische muziek uit de gothscène vaak veel leuker dan house... Misschien ben ik ook gewoon raar :P

    BeantwoordenVerwijderen