woensdag 11 januari 2012

Waar wonen draken?

Voor een nieuw nu nog geheim project waar jullie aan het einde van de maand meer over horen ben ik me aan het verdiepen in de draak. Dat is nog best wel een klus, want ik weet helemaal niet zoveel van draken.
Waar wonen draken bijvoorbeeld? In de woestijn is lekker veel ruimte, maar kunnen ze die hitte wel verdragen? In computer games zitten ze vaak in bergen of grotten, lekker rustig, dat zeker, maar kunnen draken ook ergens anders wonen? Ik besloot de proef op de som te nemen en aan willekeurige mensen te vragen waar draken wonen. De antwoorden zijn nogal uiteenlopend. Zo zouden er draken wonen in de Efteling, in de bergen, onder Yggdasil en in je fantasie.

Juist ja, in je fantasie. Niet een antwoord waar ik heel veel mee kan. Zijn er regels gebonden aan die fantasie? Of kun je in je fantasie een draak zomaar overal neer zetten? Hoe geloofwaardig is het als ik mijn draak vegetarisch laat zijn en depressief in een flatje drie hoog achter laat wonen?

1 opmerking:

  1. zoek eens naar drakenlogie dan vind je boeken met veel antwoorden over draken

    BeantwoordenVerwijderen