dinsdag 19 maart 2013

50 books vraag 8

Hoeveel tijd lees je gemiddeld per week?

Daar ik een beetje achter loop met de vragen zag ik deze vraag al een week of 2 van te voren aankomen. 

Help!!! 

Dacht ik. Want ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel tijd per week ik aan lezen besteed. Het ligt er nogal aan. Als ik naar mijn werk ga, in de metro kom ik aan 20 minuutjes op een dag, soms lukt het me op de terugweg nog eens om 20 minuten te lezen. Maar meestal zit mijn hoofd te vol. Soms dan lees ik als ik thuis ben ook nog even, maar hoeveel dat even is? Dat houd ik niet bij. Ik haalde het al eerder aan, lezen is iets dat ik voor mijn plezier doe, niet iets dat moet!

Laat ik mijn boekenschriftje er eens bij pakken. 

2010 augustus tot december 

Omdat ik u begeer, Arnon Grunberg
Van je familie moet je het hebben, David Sedaris
Spiegelogie, Willem de Ridder
Mama Tandoori, Ernest van der Kwast
Vaslav, Arthur Japin 
Caserion, Tommy Wieringa

2011 Januari tot april, daarna was ik mijn schriftje kwijt

Cruise, Suzanne Vermeer
De grote woede van M, Stephan Sanders
Ik had een strohoed en een wandelstok, Jan Arends
De vriendin van de moeder van Maja, Katarina Kieri
Zwaarte, Jeanette Winterson
Damestasjes lezen, Yoeke Nagel
Hoe ik nimmer de ronde van Frankrijk won, 
Een schitterend gebrek, Arthur Japin
De kraai, Kader Abdolah
Als je omringd bent door vlammen, David Sedaris
Mannen jagen, vrouwen schieten raak, verschillende auteurs van uitgeverij Artemis
Duivelsdagboek, Nicholas D, Satan
Portret van Dorian Gray, Oscar wilde

2012 maart en december 2012 (dat vervloekte schriftje blijft maar kwijt raken)

En dan nog iets, Paulien Cornelisse
Dag vriend, Stinne Jensen
Helemaal gewoon Klaartje Boon, Lauren Child
de Inwijding, Margret Mahy

2013 Januari tot Maart

De verschrikkelijke verhalen van oom M, Chris Priestley
De andere kant van de maan, Jan de Zanger
De dagen van de Bluesgrassliefde, Edward van de Vendel

Ik raak mijn schriftje nog al eens kwijt dus het geeft niet helemaal een beeld van wat ik per jaar lees, want ook als ik het niet opschrijf blijf ik lezen. Wel word duidelijk dat ik het ene kwartaal met moeite 3 boeken door kom en het andere kwartaal met gemak aan 13 boeken kom. Het ligt maar net aan het boek. Als het niet boeiend genoeg is vind ik het soms heel lastig een boek op te pakken en te gaan lezen. Als het te boeiend is lees ik heel langzaam, zit ik uren weg te dromen, zonder echt te lezen. 

Als ik moet schatten lees ik tussen de 1 en 5 uur per week, gemiddeld. Maar geen idee of die schatting klopt. Het boeit me eigenlijk ook niet zo. Ik lees PUNT.

1 opmerking: