woensdag 16 mei 2012

Op zoek naar de perfecte koelkast

Ik ben opzoek naar een nieuwe koelkast. De oude doet nog prima waar hij voor gemaakt is, namelijk koelen. Toch voldoet hij niet meer aan mijn eisen. Hij is te groot en niet energiezuinig genoeg. En energiezuinig is iets dat ik steeds belangrijker vind. De vraag is alleen hoe ver moet je daar in gaan? Moet je een apparaat dat het in principe prima doet wegdoen omdat het te veel ruimte in beslag neemt en niet zo heel zuinig is? Belast je daar het milieu eigenlijk niet nog veel meer mee?

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Vooralsnog denk ik vooral aan de ruimte (een kamer die ik over ga houden, waar nu alleen een koelkast in staat) die het me gaat opleveren en de energierekening die iets minder omhoog zal gaan in deze tijden van dure stroom.

Terwijl ik dit allemaal zit te overdenken en alvast op internet rond surf om me een beetje te oriënteren dient het volgende probleem zich aan. Want waar moet een koelkast nog meer aan voldoen? Buiten klein en energiezuinig moet hij het liefst ook een vriesvakje hebben. Lijkt me niet heel erg vreemd. Maar verder? Moet het een a merk zijn? Moet ik voor de goedkoopste gaan? En het uiterlijk? Moet ik voor veilig wit gaan? Of is zwart of een hip kleurtje een beter idee? Kortom, ik ga nog wel even bezig zijn met mijn zoektocht naar de perfecte koelkast!

1 opmerking:

  1. Goh, een nieuwe koelkast... dat is zeker een paar overdenkingen waard tenslotte zijn ze ook niet echt goedkoop hé. Waar ze moet aan voldoen, dat is persoonlijke smaak en keuze maar als je voor energiezuinig wil gaan moet je minstens voor een A-klasse gaan (hoe meer A's hoe zuiniger), eentje met vriesvak is dan weer iets minder zuinig.
    Veel geluk bij je zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen