vrijdag 12 april 2013

30 songs deel 6

Een liedje dat je aan een plek doet denken

Ik was jong, had net mijn eerste serieuze relatie, toen er werd gevraagd of ik niet wilde solliciteren op een baantje in het buitenland. Mijn moeder was meteen dolenthousiast, dat moet je doen meid, spoorde ze me aan. En eigenlijk leek het mij ook wel heel tof.

 Ik was net klaar met school, had nog geen huis, geen baan of andere verantwoordelijkheden, als ik zoiets wilde doen dan was het daar NU de tijd voor. En die relatie? Ach als ze van me hield dan zou ze dat toch wel begrijpen? In Nederland had ik al in verschillende animatieteams gewerkt. Dit was gewoon de ultieme afsluiting van die periode, en tegelijk het ultieme nieuwe begin.

 Dus solliciteerde ik, zonder echt te overleggen. Drie dagen later stond ik op Kretaanse bodem. Ik leefde een droom! Maar voor het betreffende vriendinnetje was het minder leuk. Dus die boekte het eerste de beste vliegtuig mijn kant op en kwam een MAAND logeren. Ze nam dit liedje mee, omdat ze dacht dat ik het mooi zou vinden, en het haar aan mij deed denken. Eigenlijk was ik niet zo'n fan. Ik luister het alleen in een nostalgische bui. Maar dan zie ik ons weer zitten, aan MIJN keukentafeltje, luisterend naar MIJN radioootje, op de kop getikt bij de Lidl. Ben ik weer even terug op Kreta.

Look at me, Keri Noble
 


p.s vandaag komt het album van Hade uit, een aanrader voor iedereen die van stoere chicks met gitaren houd! Zij kan bassen!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten