maandag 4 november 2013

Geef maand #1 2013

De "Buy nothing new month" is nog niet voorbij of de geef maand dient zich alweer aan. Miss Artemis zou Miss Artemis niet zijn als ze deze uitdaging niet ook met twee handen aan zou pakken.

Eerst nog even de status van de Buy nothing new month. Ik heb stiekem wel twee boeken gekocht. Eentje omdat het een van de boeken van een trilogie was die ik compleet wilde hebben. Mijn zoektocht om het boek tweedehands te scoren faalde jammerlijk en ik wilde het perse lezen. Een ander boekje omdat ik al heel lang op zoek was naar een Nederlandse vertaling van dit boekje en daar nu zomaar tegen aan liep. Terwijl het ook nog eens onwaarschijnlijk laag geprijsd was. Daarnaast heb ik wat nepbloemen gekocht omdat ik die anders toch direct na deze maand zou gaan halen. Aangezien ik ze nodig heb voor een huiswerkopdracht van de godinnencursus. Voor de rest hebt ik echt niets nieuws gekocht. Ik moet wel toegeven dat het meehielp dat ik een enorme rekening van de Ortodontist kreeg en dus even echt iets minder te besteden had.

Dan nu de geefmaand. Het is dus de bedoeling dat ik in November iedere dag iets weg geef. Of dat nu iets materieels of iets immaterieels is maakt niet zoveel uit. Het gaat om de ervaring van het geven. Hier schreef ik al meer over wat de bedoeling van de maand precies is.

Ik zal jullie niet iedere dag met een stukje vermoeien. Maar om de paar dagen vertellen wat ik tot nog toe heb mogen geven. En natuurlijk begin ik bij het begin.

1 november


November geef maand, ik zit mezelf af te vragen wat ik eens weg zal geven. Tot ik me realiseer dat ik al bijna 2 uur jaarkaarten voor mensen aan het trekken ben. Alsof dat geen geven is. Op 1 November 2013 heb ik dus weggegeven tarot readings.
Daarna heb ik op mijn werk een mooie kleurplaat ingekleurd en aan mijn moeder cadeau gedaan. Heb ik samen met mijn moeder een kaartje gekocht voor een vriendin die anders niet mee kon naar een feestje en heb ik aan random mensen van die glow in the dark sticks uitgedeeld. Wat leuke gesprekjes met hilarische wendingen opleverden.  


2 November

Heb ik nog eens twee jaarkaarten weg gegeven en schreef ik een gastblog voor Liv over de geef week. Liv haar vaste gastblogger kon door omstandigheden niet bloggen en ze was naarstig opzoek naar een gastblogger. Zo wordt geven me wel heel makkelijk gemaakt.

3 November

Weer twee jaarkaarten getrokken voor mensen. Mijn moeder komt op het idee om de dames van de godinnencursus een Roos te geven. We kopen twee bossen met rozen en delen uit. De vrouwen reageren super lief en verrast.

4 November

Oke, ik geef toe het begint een beetje saai te worden. Maar ook vandaag heb ik een jaarkaart voor iemand getrokken. Het is er nu eenmaal de periode voor. Verder voelde ik me vandaag te ellendig door ongesteldheid en te weinig slaap om heel actief dingen weg te geven. Morgen weer een dag.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten